Ana içeriğe atla

GGA - Görselliğin Gücü Adına!

Aşağıda yer alan mesaja DelphiTurkiye.com adresindeki forumda rastladım.
Ben delphi ile program geliştiren ve ürettiği programları iş gören işe yarayana biriyim... Ancak ciddi bi sorunum var... Görsellik... Hep Standart comp. leri kullanıyorum..Programda hiç albeni yok.Arkada harika şeyler çalışıyor.ama görüntü cok rutin sradan label ler edit ler çok düz ve basit.Bugun birinin yaptıgı programı gordum.Ve bir kullanıcının yorumlarını dinleyince cıldırdım. Program inanılmaz basit, db bağlantılarını Table ile arama metodunu locate ile falan yapmış.Ama görüntü labeller falan o kadar hoşki kullanıcıyı mest etmiş.Muharrem diye bir arkadas vardı.Ondan bi cd almıştım.İnanılmazdı.Yok yoktu içinde.ama kaybettim.HAyatım boyunca o kadar comp. i bir arada göremem herhalde. Şimi bana comp ler hakkında site.link vs ne biliyim kaynak yardımcı olacak olan varmı.Boyle arşivinde comp ler olan arkadaslar paylaşmayı düşünürseniz ücretine bile hazırım..Artık kafayı yiyecem güzel işler yapıyoruz...begenilmiyor..Dün eşimde yaptıgını programlar güzel değil diyinice çıldırdım artık. Nolur bana yardımcı olun.
Aslında görsellik ve tasarım programcıların işi olmaması lazım. Bu öğeler başlı başına yetenek ve tecrube isteyen konular. Bu işle ilgilenen insanın ciddi anlamda grafik, psikoloji, görsel sanatlar v.s. gibi eğitimler almış olması gerekmektedir. Programcının işi ise sadece kod yazmaktır lakin bulunduğumuz ortamda bu pek mümkün olmamaktadır. İlk önce şunu belirtmek lazım. Görsellik yetenek işi. Ortaya güzel şeyler çıkartabilmek için insanın sanat ruhuna sahip olması gerekiyor. Sonradan bu yeteneği kazanmak zor ama taklit etmek olası. ;) Süper kod yazan fakat sanat ruhu olmayan insanlar ne yapacak? Bu işi bırakacaklar mı? Şu kadarını söyleyebilirim. Ne kadar iyi kod yazarsanız yazın görsellik veya tasarım güzel olmayınca iş yapmanız, para kazanmanız oldukça zor. Bir şekilde bu problemi aşmanız gerekiyor. En azından tasarımlarınızda, populer programların arayüzlerini taklit etmelisiniz. Daha fazlasına girişmeyin elinize yüzünüze bulaşır. Gelelim işin delphi tarafına. Sanatçı ruhu taşıdığınıza inanmıyorsanız veya vaktiniz çok fazla değilse ve programınıza biraz görsellik katmak istiyorsanız bu işin en basit yolu hazır bileşenler kullanmak. BusinessSkinForm, VclSkin, Suipack, xpStyle tarzı bir çok bileşen var. Bir kaç ufak projede, bu bileşenlerden bazılarını (SuiPack, xpStyle) kullandım ve memnun kaldığımı söyleyebilirim. -Çok fazla gerekmedikçe ek bir bileşen kullanmamayı tercih ederim.- Görsellik için bu tip bileşenler kullanmak şart mı? Elbette hayır. Aşağıda delphiyle yazılmış bir programın çalışma anındaki görüntüsünü görüyorsunuz. Bu projede görsellik için -PDJButton.pas dosyasından ibaret- pdjButton adlı bileşen tek başına işin büyük bir bölümünü halletmiş. Bu bileşen haricinde görsellik adına birde dxButton adlı bir bileşen kullanılmış. (Sadece 1 yerde). geriye kalanlar bildiğimiz standart delphi bileşenleri. Tpanel, TImage, TspeedButtoon v.s...

Aşağıda da formun tasarım anında kaydedilmiş resmini görüyorsunuz.

Photoshop’u CASE araçları kategorisine sokmayanlara burdan önemle duyurulur :) Programı tasarlayan kişi biraz delphi biraz photoshop kullanarak ortaya janjanlı birşeyler çıkartmış. Bunun yanında eminim (%85) bu kişi daha önceden web sitesi yaparak bu işe başlamıştır çünkü kullanılan teknikler birebir aynı. (ilk web işine girdim diye mi bana öyle geliyor yoksa? ) Hangi teknikler diye sorarsanız hemen açıklayalım. Yukarıda ki resimde Gruplar yazan yerin arka planına dikkat edin. Bütün bir resim olarak görünüyor fakat aslında bütün bir resim değil. Aşağıdaki resmin Timage içine yerleştirilip bileşenin Strecth özelliğinin True yapılmasıyla elde edilmiş bir görüntü.

Söylemek istediğim şudur ki Zor mu ? Gülüm bu kadar çok zor mu ? (Kıraç – Hep Seni). Tam bu cümleyi (Söylemek istediğim şudur ki) yazarken winampta çalmaya başladı :) "Cuk oturdu" diye buna diyorlar galiba... Aşağıdaki linkten programın DeDe ile export edilmiş halini indirebilirsiniz. Bunun size yararı şu olacak. Projeyi delphide açıp tam olarak nasıl tasarlandığını ve ne tür resimler kullanıldığını görebileceksiniz. Programın DeDe ile export edilmiş hali http://delphi53.superihost.com/Delphi/MesajNet/MesajNEt.exe PdjButton.pas http://delphi53.superihost.com/Delphi/MesajNet/PDJButton.exe DxButton.pas http://delphi53.superihost.com/Delphi/MesajNet/dxButton.exe Programın Web Sitesi http://www.kanalnet.net/htmlsite/Site/mesajnet.html not: şu sıralar bilgisayarın virüslerle arası ne alemde bilmiyorum. dosyaları indirdikten sonra virüs taraması yapmanızı öneririm.

Yorumlar

Adsız dedi ki…
Baba bana da ogret. Bana bir PGP'den anlayan instant messanging client lazim. Eger yazip kodlari mailime gonderirsen sevinirim. Adresim : lamer@alisari.com
Sadettin POLAT dedi ki…
sana çok süper PGP'den anlayan instant messanging client programı yazdım. mailine gönderdim :)
Adsız dedi ki…
Puahaha ne guldum

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yazılımı Oluşturan Bileşenler Nelerdir?

Yazılımı oluşturan bileşenlerden daha önce söz etmiştik. Şimdi bu bileşenlerin neler oldukları üzerinde biraz duralım. Yazılımı oluşturan bileşenler = Mantık + Veri + Belge + İnsan + Program. Bu bileşenlerin az çok neler olduğunu, neleri kapsadığını biliyoruz ama biz yine de kıyısından köşesinden açıklayalım. Zaten bu yazıdaki asıl amaç yazılım bileşenlerinden belgelemenin yerini ve önemi (dökümantasyon) vurgulamak. Mantık = Yazılım herşeyden önce bir işin bilgisayar aracılığı ile yapılması amacına yöneliktir. Bu nedenle bilgisayarlaştırılmak istenen işin mevcut mantığı bir şekilde yazılıma da yansılıtılmak zorundadır. Veri = Her tür yazılım mutlaka bir veri üzerinde çalışmak durumundadır. Veri işlemeyen yazılımın geliştirilmesi söz konusu değildir. Söz konusu olan veri dış ortamdan alınabileceği gibi yazılımın içerisinde de üretilebilir. Zaten yazılımın temel amacı veriyi bilgiye dönüştürmektir. İnsan = Doğal olarak yazılımın insan bileşeni iki boyutludur. Yazıl

Leyse li'l-insâni illâ mâ seâ

"Leyse li'l-insâni illâ mâ seâ" derken Hudâ; Anlamam hiç meskenetten sen ne beklersin daha? Mehmet Akif Ersoy / Durmayalim Leyse li'l-insâni illâ mâ seâ : Necm Süresi 39. Ayet. [İnsan için ancak çalıştığı vardır.] Meskenet: 1 . Miskinlik, beceriksizlik. 2 . Yoksulluk, fakirlik. (Türk Dil Kurumu) Olay zaten yeterince acik. Yan gelip yatma kardesim. Calis. Bu misralar yazildigi donemde bu anlami tasiyordu fakat zaman ilerledikce baska bir gercegi de gozler onune seriyor.Gerci bu gercek cok kapsamli bir kac satirla anlatilabilecek bir sey degil kaldiki benim bilgim de buna yeterli degil zaten. Ben giris cumlelerini verebilirim gerisini arastirmak yaziyi okuyanlara kalmis. (Matrix gibi bisey oldu bu yaw. Neo'nun kahinle bulusup yanindan ayrildiktan sonra Morpheus ile konusma sahnesi.) Yani kisaca sunu demek istiyorum. Ben bu misrayi ilk okudugumda hic birsey anlamadim. Bu misralari anlayabilmek icin kuran mealine ve turkce sozluklere bakmak zorunda k

Yunus sen bu dünyaya niye geldin?

Göçtü Kervan Ah nice bir uyursun uyanmaz mısın Göçtü kervan kaldık dağlar başında Çağrışı tellallar inanmaz mısın Göçtü kervan kaldık dağlar başında Emr-i hac göçeli hayli zamandır Muhammed cümleye dindir imandır Delilsiz gidilmez yollar yamandır Göçtü kervan kaldık dağlar başında Yunus sen bu dünyaya niye geldin Gece gündüz Hakkı zikretsin dilin Enbiyaya uğramaz ise yolun Göçtü kervan kaldık dağlar başında Yunus Emre