Ana içeriğe atla

Delphi ve Ado Kullanarak Excele Bağlanmak ? - 2

Bir kaç gün önce bu konuyla ilgili bir iki link ve örnek program adresi vermiştik. Konuyla ilgili basit bir örnek yapmam yönünde bir kaç mail geldi. Bizde küçük bir örnek yapıyoruz. Aşağıdaki resimde Excel dosyamızı görüyorsunuz. ID,AD,SOYAD,YAS,DOGUMYERI,MAAS alanlarına ve 5 adet kaydaa sahip bir excel tablosu. Delphiyle excel dosyamıza bağlanmak için şu şekilde bir Connection String kullanıyoruz. ADOConnection1.ConnectionString := 'Provider=MSDASQL.1;Persist Security Info=False;Extended Properties="DSN=Excel Files;DBQ='+BaglanilacakExcelDosyasininYolu+';DefaultDir=' + DosyaninBulunduguDizin + ';DriverId=790; MaxBufferSize=2048 ;PageTimeout=5;"'; Bu stringi AdoConnection bileşenimizin ilgili yerine yazdıktan sonra bileşenimizi excel dosyamıza bağlıyoruz. Ardından GetTableNames yöntemini kullanarak dosyamızda ki tablo isimlerini alıp comboboxa yazıyoruz. ADOConnection1.GetTableNames(ComboBox1.Items,TRUE); AdoTable bileşenimizi AdoCeonnection bileşenine bağladıktan sonra AdoTable bileşenimizin TableName özelliğine [Sayfa1$] yazarak aradaki bağlantıyı sağlamış oluyoruz. İstersek AdoTable nesnemizin üzerine çift tıklayarak Fields Editörü açabilir ve alanlarımızı buraya ekleyebiliriz. :) Aynı şekilde AdoQuery bileşenlerini de kullanabilirsiniz. Dikkat etmeniz gereken tek şey Tablo isimlerinin biraz farklı isimlendirildiği. Tablo isimlerini [] içine almayı ve sonuna $ işaretini koymayı unutmayın. Son olarak kayıt silemiyorsunuz. :( Programın kaynak kodunu indirmek için buraya tıklayın.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

BMO'yu Bekliyorumdur

Bilgisayar Mühendisleri Odası Yönetmeliğinin 91. maddesine göre bir iş yerinde en az üç oda üyesi varsa ilgili işyerine işyeri temsilcisi atanabilir. TÜRK MÜHENDİS VE MİMAR ODALARI BİRLİĞİ BİLGİSAYAR MÜHENDİSLERİ ODASI ANA YÖNETMELİĞİ İşyeri ve iş bölgesi temsilcilikleri MADDE 91 – (Başlığı ile birlikte değişik:RG-2/10/2014-29137) (1) En az üç üyenin bulunduğu işyerlerinde veya iş bölgelerinde oda-üye ilişkilerini geliştirmek amacı ile oda yönetim kurulu kararı ile işyeri ve iş bölgesi temsilcilikleri kurulabilir. İşyeri ve iş bölgesi temsilcisi ve yardımcıları şube yönetim kurulu ya da şube yok ise oda yönetim kurulu kararı ile atanır ve görevden alınır. İşyeri ve iş bölgesi temsilcilerinin görevleri oda yönetim kurulu tarafından belirlenir. İşyerinde oda - üye ilişkilerini daha etkili hale getirebilmek için odaya başvurdum ve çalıştığım işyerine beni ya da yönetim kurulunun uygun göreceği başka bir üye arkadaşın işyeri temsilcisi olarak belirlenmesini talep ettim. (Bu ta...