Ana içeriğe atla

Teach Yourself TDD in 1 Day (Yes,Yes Only 1 Day)

... ... ... Oysa, yazılımda başarısızlıklara yol açan sorunların daha çok teknik olmayan becerilerle çözülebildiğini görürüz. VPAK, yazılım projelerine teknik ve teknik olmayan bakışı dengeleyerek, "kaliteli yazılım" ve "başarılı proje yönetimi" sağlamanız, yazılım projelerinde başarıya ulaşmanız için benzerlerini bulamayacağınız bir eğitim programı sunuyor. Kod Değerlendirme Süreçleri 1 Gün Code Review Process Refactoring 1 Gün Refactoring Konfigürasyon Yönetimi 1 Gün Configuration and Build Management Performans Testleri ve Performans Arttırma Yöntemleri 1 Gün Performance Tests and Improving Application Performance Kurumsal Uygulama Tasarımı 2 Gün Design of Enterprise Applications Yazılım Metrikleri 1 Gün Software Metrics Test Tabanlı Uygulama Geliştirme 1 Gün Test Driven Development Design Patterns 1 Gün Design Patterns Yazılım Geliştirme Metodolojileri 2 Gün Software Development Methodologies
Oysa, burda belirtilen her bir eğitim öyle 1 günle 2 günle öğrenilip uygulanabilecek konular değildir. Şimdi ilk önce şunu belirteyim. Her ne kadar veripark bir eğitim kurumu olmasada ülkemizdeki bu açığı kapatmak için attığı bu eksik eğitim hamlesinden dolayı veriparkı tebrik etmek lazım. Bu adımın eksik olduğunu şüphesiz en iyi kendileri biliyorlar fakat web sitesinden edindiğim izlenime göre insanlara "Teach Yourself XXX in 1 Day" izlenimi verilmeye çalışılıyor. 1 günde insanlara verilse verilse ancak bu deyimlerin ne olduğu, mantık olarak neyi amaçladığı ve gerçekleştirim sırasında kullanılabilecek araç ve gereçlerin sadece adları verilebilir. -bu araçların download adresleri bile verilemez :) - İlk önce 1 gün denen süreden bize net kalan zamanı hesaplayalım. En iyi ihtimalle eğitim sabah saat 9 da başlar ve akşam 5 te biter ki bu % 99 ihtimalle imkansızdır. Biz çıkış saatini 3 yapalım. Sabah 9 dan ikindi 3 e kadar 6 saat. Öğle arasını düşelim. 5 Saat. Blok ders dersek ve dersler arasına yarım saat eklersek süre 4 saate düşüyor. 4 saat yine fazla. Bir insan beyni 4 saatlik şeyin dörtte birini ancak dinler ve anlar dersek 1 günlük eğitim = 1 saatlik eğitimdir. Mesela 1 günlük eğitimlerden olan Teste Dayalı Yazılım Geliştirmeyi ele alalım. İnsarlara ilk derste teste dayalı yazılım geliştirmenin ne olduğunu, hangi ihtiyaçlardan dolayı meydana çıktığını, kimler tarafından çıkartıldığını ve bize kazandıracaklarını anlatacaksınız. İnsanlara bu biraz saçma gelecek daha sonra somut birkaç örnekle bunu kanıtlamaya çalışacaksınız. Birkaç soru gelecek ve bunları yanıtlamaya çalışacaksınız. İlk ders bitti. İkinci derste kullanılan araçları DUnit, JUnit, NUnit gibi kavramlardan bahsedeceksiniz ve en kötü ihtimalle bu araçların nasıl kullanıldığını gösterip bi tane de örnek vereceksiniz. öğle yemeğinden sonra insanların kafası daha iyi çalışacağından 3. derste yoğun bir şekilde karşılaşacağınız sorular olacaktır. Bunlardan yakanızı sıyırabilirseniz jester, nester, taklit nesneler, xdoclet gibi kavramlardan da kursiyerlerinize bahsedersiniz :) neyse süresi her ne kadar yetersiz olsada insanlara "programcılık != ide" anlayışını kazandırmaya çalıştığı için veriparkı tebrik ederiz. Eğer bu eğitimlerden faydalanmak isterseniz armağan gürkan ile temasa geçebilirsiniz. Kazandırmak derken canım kazandibi çekti. En iyisi gidip bi kazandibi yiyim ben :) http://www.veripark.com/ http://vpak.veripark.com/

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yazılımı Oluşturan Bileşenler Nelerdir?

Yazılımı oluşturan bileşenlerden daha önce söz etmiştik. Şimdi bu bileşenlerin neler oldukları üzerinde biraz duralım. Yazılımı oluşturan bileşenler = Mantık + Veri + Belge + İnsan + Program. Bu bileşenlerin az çok neler olduğunu, neleri kapsadığını biliyoruz ama biz yine de kıyısından köşesinden açıklayalım. Zaten bu yazıdaki asıl amaç yazılım bileşenlerinden belgelemenin yerini ve önemi (dökümantasyon) vurgulamak. Mantık = Yazılım herşeyden önce bir işin bilgisayar aracılığı ile yapılması amacına yöneliktir. Bu nedenle bilgisayarlaştırılmak istenen işin mevcut mantığı bir şekilde yazılıma da yansılıtılmak zorundadır. Veri = Her tür yazılım mutlaka bir veri üzerinde çalışmak durumundadır. Veri işlemeyen yazılımın geliştirilmesi söz konusu değildir. Söz konusu olan veri dış ortamdan alınabileceği gibi yazılımın içerisinde de üretilebilir. Zaten yazılımın temel amacı veriyi bilgiye dönüştürmektir. İnsan = Doğal olarak yazılımın insan bileşeni iki boyutludur. Yazıl

Leyse li'l-insâni illâ mâ seâ

"Leyse li'l-insâni illâ mâ seâ" derken Hudâ; Anlamam hiç meskenetten sen ne beklersin daha? Mehmet Akif Ersoy / Durmayalim Leyse li'l-insâni illâ mâ seâ : Necm Süresi 39. Ayet. [İnsan için ancak çalıştığı vardır.] Meskenet: 1 . Miskinlik, beceriksizlik. 2 . Yoksulluk, fakirlik. (Türk Dil Kurumu) Olay zaten yeterince acik. Yan gelip yatma kardesim. Calis. Bu misralar yazildigi donemde bu anlami tasiyordu fakat zaman ilerledikce baska bir gercegi de gozler onune seriyor.Gerci bu gercek cok kapsamli bir kac satirla anlatilabilecek bir sey degil kaldiki benim bilgim de buna yeterli degil zaten. Ben giris cumlelerini verebilirim gerisini arastirmak yaziyi okuyanlara kalmis. (Matrix gibi bisey oldu bu yaw. Neo'nun kahinle bulusup yanindan ayrildiktan sonra Morpheus ile konusma sahnesi.) Yani kisaca sunu demek istiyorum. Ben bu misrayi ilk okudugumda hic birsey anlamadim. Bu misralari anlayabilmek icin kuran mealine ve turkce sozluklere bakmak zorunda k

Yunus sen bu dünyaya niye geldin?

Göçtü Kervan Ah nice bir uyursun uyanmaz mısın Göçtü kervan kaldık dağlar başında Çağrışı tellallar inanmaz mısın Göçtü kervan kaldık dağlar başında Emr-i hac göçeli hayli zamandır Muhammed cümleye dindir imandır Delilsiz gidilmez yollar yamandır Göçtü kervan kaldık dağlar başında Yunus sen bu dünyaya niye geldin Gece gündüz Hakkı zikretsin dilin Enbiyaya uğramaz ise yolun Göçtü kervan kaldık dağlar başında Yunus Emre