Ana içeriğe atla

Combobox'ı dbLookupCombobox gibi kullanmak

Comboboxta string değerler gözükürken kullanıcının seçimine göre seçilen stringe ait ID değerine ulaşmak isteriz. Bunun için genelde dblookupcombobox kullanılır. Standart combobox ile bu işlemi halletmek isteyen kullanıcılar bu yöntemi kullanabilirler.... Degerleri combobox a eklemek icin :
Combobox1.items.AddObject('Rize', TObject(53)); Combobox1.items.AddObject('Ankara', TObject(6)); Combobox1.items.AddObject('İstanbul', TObject(34));
Seçilen değerin ID alanına ulaşmak için de :
Deger := Integer(Combobox1.items.Objects[Combobox1.ItemIndex]);

Yorumlar

Adsız dedi ki…
Eline Koluna Sağlık Çok İşime Yaradı.......
Adsız dedi ki…
Merhaba ,
yazılarınızı çok güzel devam etmesini diliyorum bu yazınızıda çok beğendim.Bu tür delphinin inceliklerini anlatan daha güzel yazıları bekliyoruz.
Adsız dedi ki…
Merhabalar, DBlookupComboBox yerine Söylediğiniz gibi ComboBox ı kllanmak istiyorum ,
Verdiğiniz kodları aşağıdaki şekilde yazdım Ancak, ComboBox içine hiçbirşey gelmedi.
Nerede hata yapıyorum anlayamadım. tşk..

procedure TForm3.ComboBox1Click(Sender: TObject);
begin
Combobox1.items.AddObject('Rize', TObject(53));
Combobox1.items.AddObject('Ankara', TObject(6));
Combobox1.items.AddObject('İstanbul', TObject(34));

end;

Bu blogdaki popüler yayınlar

BMO'yu Bekliyorumdur

Bilgisayar Mühendisleri Odası Yönetmeliğinin 91. maddesine göre bir iş yerinde en az üç oda üyesi varsa ilgili işyerine işyeri temsilcisi atanabilir. TÜRK MÜHENDİS VE MİMAR ODALARI BİRLİĞİ BİLGİSAYAR MÜHENDİSLERİ ODASI ANA YÖNETMELİĞİ İşyeri ve iş bölgesi temsilcilikleri MADDE 91 – (Başlığı ile birlikte değişik:RG-2/10/2014-29137) (1) En az üç üyenin bulunduğu işyerlerinde veya iş bölgelerinde oda-üye ilişkilerini geliştirmek amacı ile oda yönetim kurulu kararı ile işyeri ve iş bölgesi temsilcilikleri kurulabilir. İşyeri ve iş bölgesi temsilcisi ve yardımcıları şube yönetim kurulu ya da şube yok ise oda yönetim kurulu kararı ile atanır ve görevden alınır. İşyeri ve iş bölgesi temsilcilerinin görevleri oda yönetim kurulu tarafından belirlenir. İşyerinde oda - üye ilişkilerini daha etkili hale getirebilmek için odaya başvurdum ve çalıştığım işyerine beni ya da yönetim kurulunun uygun göreceği başka bir üye arkadaşın işyeri temsilcisi olarak belirlenmesini talep ettim. (Bu ta...