Ana içeriğe atla

Delphi-Java Farkı ve Delphinin geleceği

Forumda geçen bir bahis. Buraya yapıştırmakta yarar görüyorum. eklemek istedikleriniz varsa yorumlar bölümüne eklemekten çekinmeyin.... computemo Arkadaşlar Merhaba; Bu Java Aldı başını gidiyor,iş ilanlarına yada başka konulara bakıyorum herkez java üzerinde duruyor. Acaba bizim bu Delphi bilgimiz ileride işimize yaramıyacakmı.Delphi yi bırakıp javayamı geçmek gerekiyor. Ben bu javanın bu kadar popiler olmasını hala çözemedim.Nedir bunu bu kadar cazip kılan. Fikri olan varsa öğrenmek istiyorum.Delphi 8 belki bizi kurtarır,ama gerçekten bu konuda düşünceliyim.Delphi bilgimin ileride işe yaramıyacağından korkuyorum.Client/server uygulamaları yavaş yavaş kalkmaya başladı dikkat ederseniz.Herşey browser tabanlı,çok katlı mimariler çoğu işi çözmeye başladı.Samimi olarak duygusal bakmadan gerçekten bu konuda ne fikriniz var,merak ediyorum. Saygılarımla. _________________________________________________________ naile Bir zamanlar cobol, pascal, basic kullanılırmış. Bilgisayar sektöründe hızla bir değişim var bunu kabul etmeliyiz. Ama Delphi' de bu yenilikte birşeyler yapıyor ki bu da Delphi 8 yani .net teknolojisi. Sürekli yenilikleri takip etmemiz gerekiyor. Ama önemli olan programcılık mantığınızın oturmuş olması dil nasıl olsa öğrenilir (çok kolaysamıyorum dil öğrenmeyi ama mantık oturunca gerisi daha kolay gelir). Java büyüktür bunu herzaman söylerim ve çok severim, kader utansın delphici olduk ama :) _________________________________________________________ DotCom Hepimiz biliyoruzki delphi kitapları arasında marco cantu ve ruhber barengi nin kitabları en iyileri peki ya java konusunda bu işşin üstadı kim ? Nalie ye katılıyorum kişinin algoritması oturmuş bir durumda ise dil problem degil... öğrenilmeyecek bir dil yoktur sadece biraz zaman alır ,,, herkesin söylediği gibi programlama mantıgının temeli pascal gibi dillere dayanır.. biz ilk başta bu dilleri öğrendik sonrası çok kolay oldu... Katılmayan var ise zevkle dinlerim.... _________________________________________________________ Admin Merhaba, detaylı olarak bilmiyorum ancak genel itibariyle gördüğüm java'nın birkaç artısı var : 1. Yaptığınız programın birçok işletim sisteminde çalışması. Mesela yazdığınız bir programı değiştirmeden Linux'te veya Unix'te çalıştırabiliyorsunuz. Üstelik Sun bu yapıyı ilk geliştiren şirket. Microsoft şimdi buna rakip .net'i geliştiriyor. 2. Java'nın en büyük artılarından biri de J2ME (Java to Mobile Edition). Bu sürümle yazılan programlar cep telefonları vs. gibi aygıtlarda çalışıyor. Nokia'nın çoğu modelleri artık J2ME desteğiyle geliyor. Bence bu tip durumlarda çok katı olunmaması lazım. Delphi gereken yerde Delphi, Java gereken yerde java kullanın. Kolay gelsin. _________________________________________________________ Abdulkadir Mehaba
computemo demiş ki: Arkadaşlar Merhaba; Acaba bizim bu Delphi bilgimiz ileride işimize yaramıyacakmı.Delphi yi bırakıp javayamı geçmek gerekiyor.
Siz delphiyi bırakıp java ögrenmeye baslarsınız Bir süre sonra daha popüler bir dil cıkar piyasaya o zaman onuda mı bırakıp yeni dili ögrenmeye calısacaksınız Teknoloji okadar hızlı gelişiyorki yarın kimbilir ne yeni diller cıkacak piyasaya hepsine ayak uydurmaya calısmak cok zor Elbette ögrenmenizde fayda var ama bence bir kacını yarım yalamak ögrenmek yerine bir taneyi çok iyi ögrenin En cok sevdiginizi Mustafa hocamın dedigine katılıyorum Delphi gereken yerde Delphi, Java gereken yerde java kullanın. sevgiler _________________________________________________________ fahrettin Delphi'nin omru bitecek bile olsa forumdaki herkes emekli olana kadar yetecek kadar Delphi'ci ihtiyacı olacaktır hiç mertak etmeyin. Sene 1994 İski bilgi işlem'de çalışrken Cobol dünyada işletmelerde kullanılan uygulamaları geliştirmede en yaygın araçtı. Ama aynı donemde de kimse cobolu sevmiyor artik cobol oldu diyordu. Ki gercekten de ticari olarak cobol 1990'larin başlarında olmeye başladı. 95'lerde cobolun omrunu uzatmak icin Object Oriented Cobol 'dan bahsedildi. O senelerde yazilim isine yeni giren hic kimse cobol ogrenmeyi amaclamasa da bir gercek vardi o da su ki Dunyada cok yagın oldugu icin ve devasa sistemlerde oyle bir kac yilda bile degistirilemeyecegi icin uzun zaman popülerliğini olmasa bile liderliğini devam ettirdi. Ve yazılımcılarına ekmek yedirdi hala da yediriyor. Velhasıl işin popularitesi ayri bir kanalda kendi halinde giderken realite tamamen ayrı bir kanalda ve popülariteden bagimsiz gitmekte. Ancak popülarite uzun soluklu olursa ticari hayata yansıyabilmekte o da cok uzun sürede.... Onemli olan Java'nin ne kadar popüler olduğu değil reel hayatta ne kadar kullanıldığıdır. Java'dan laf açıldığı için ondan ornek veriyorum. Yoksa Java'nin geleceginden şüpheli olduğumdan değil. Benim için onemli olan bir aracin veya platformun bilgisayar dergilerinde, konferanslarda, teknoloji sohbetlerinde işgal ettiği yer degil piyasada ne kadar kullanıldığıdır. Eğer piyasada kullanılmıyorsa belki de gelip geçici bir akım olabilir. Ülkemizde eleştirmek durumunda oldugum soyle bir durum var. Teknolojik bir gelişme oldugunda herkes ona ilgi gosterip onu tercih etmek istiyor. Bu yazılım dillerinden tutun da cep telefonlarına arabalara kadar boyle. Bir kac yil once İstanbul'da bir herkesin bildigi unlu bir kurumun yazılım ihalesine girmiştik. Adamlar sart olarak Microsoft urunlerini kullanmayi ve .net kullanmayı sart kostukları gibi katılımcı firmalarda da .net tecrübesi ariyorlardi. Microsoft'un pazarlama stratejileri o kadar iyi ki insanlari oraya kanalize ediyor. Oysa o an degil Türkiye'de belki dünyada bile .net ile yapılan tek uygulama konu ile ilgili Microsoft'un demolari idi. Ama adamlar o konuda tecrübeli firma olsun istiyorlardi. Almanya ya yazilim isleri icin gidip geliyorum Avrupa capinda calisan bir uygulama filan gelistirdik. Bu sayede Avrupa'daki bu durumu gozleme imkanı buldum. Sunu gordum: Adamlar teknolojiye verdikleri parayi sonuna kadar cikartmadan o teknolojiyi degistirmiyorlar. Teknolojiyi kendileri geliştiriyorlar belki ama oturmamış sistemleri kendileri kullanmıyorlar sanıoyorum bu tür sistemleri bizim gibi 3. dünya ülkelerine kullandırtarak ülkesel beta testleri yapiyorlar ondan sonra kendileri kullanıyorlar. Mesela bankalar. Bizim bankalarin onda biri kadar teknolojiyi kullanmıyorlar. Adamlar mesela 10 yil once kurdukları sistemi hala degistirmemişler. Bizdeki gibi 2 yilda biri kendilerini teknoloji karşısında güncelleme ihtiyacini hissetmiyorlar. Havaalanlarındaki gostergeleri yoneten pc'lerin 486 oldugunu tesedufen diski crash olup acilirken ekranda PC konfigürasyonunu gosterirken gordum. Eminim bizde daha ust model PC'ler kullanılıyordur. Yine cok uzattik. Ozetle demek istiyorum ki teknolojiyi geliştirenler geliştirdikleri teknolojiye bizden daha temkinli yaklaşırken yeni bir teknolojinin yerleşik bir teknolojiyi kolayca silmesi mümkün degildir. Bizim ülkemizde olay biraz da moda boyutunda da ele alindigi icin Java piyasayi siliyor sanılıyor olabilir ama gercekte durum oyle olamaz. Bunun disinda Java temel mantık olarak nefis bir yapı. Tamamen platform bagimsiz bir uygulama geliştirme imkanı sunuyor. Mesela Sybase ASA'nin database management toolu Java ile geliştirilmiş. Virtual Java machine olan her tamamen aynı uygulama ortamda calisabiliyor. Windos'tan Linux'a PocektPC'ye denildigi gibi cep telefonlarinda yarin buzdolabı, araba, otomatik cola makinasi vs... akliniza gelen her yerde... Ayrica bizler kendimizi Delphi'ci veya Java'ci olarak kategorize etmemeliyiz. Diger arkadaslarin da dedigi gibi bizler yazılımcılarız ben hic php ogrenmedim ama php ile uygulama gelistirmekteyiz arkadaslari rahatlıkla yonlendirebiliyorum ve de soyle yapın diyebiliyorum. Sonucta neyin yapilabilecegini bilmek isin temeli. Nasıl yapıldıgı ise detay. bugun Delphi yarın Java sonra belki başkalari..... Delphi ve Java'nin gelecekleri ile iligli şahsi kanaatim ise: Microsoft'un ortak oldugu bir sirketin bu piyasada geleceği vardir ancak adi değişir Melphi olur ama geleği teminat altındadır. Java gerçekten çok iyi ama Microsoft'a rakip olmak zor iş. hep tetikte olması lazim arkasini saglama almasi gerekiyor. Bir gaflet anında kim vurduya gitme ihtimali hep var. Ne zaman ki Microsoft Java'yi piyasadan silmek yerine ortak olur o zaman rahat nefes alırlar.... _________________________________________________________ computemo Arkadaşlar gerçekten konuya ilginize çok teşekkür ederim,bayağı bi aydnlatıcı oldu.Bebnim için gerçekten çok büyük bir sorun olmuştu bu java olayı.Ama dediğiniz gibi sahip olduğumuz programcılık bilgisi bizi platform ve dilden kurtarıyor.Ama Delphi yanında javayıda öğrenmek gerekiyor,bunu anladım. Tekrar sağolun iyi çalışmalar. _________________________________________________________ Kuri_TLJ Selamlar, Fahrettin beyin, Admin'imizin ve diğer arkadaşların söylediklerine katılıyorum ve eklemek istiyorum. Öncelikle sorun ne onu iyi bilmek gerekiyor, çözümü buna göre tercih etmek gerekiyor. Yani bugün kullanmıyor olabiliriz ama ASP.Net'i kullanabiliriz ve hatta forum bu yöne de kayabilir. Ancak dikkate alınması gereken, "Allaaaaah Java geliyor, Client Server kalktı, Cobol kullanılmıyor" gibi söylentilerden çok piyasada gerçekten neler kullanılıyor ve kimler nelerden memnun nelerden değil. Bu da çözüm tercihinde dayanak noktası oluyor. Biz Delphi'yi tercih ederken bize "Piyasada herkes VB biliyor" demişlerdi. Biz 3.0'da başladık 5.0'ı gördük Delphi .Net'i de gördük Her neyse önemli olan çözüm üretmek. Ayrıca Java için bir yerde yazıyorsun heryerde kullanıyorsun mantığı bence hala geçerli değil. Bu söylenti taaaa Cobol'dan beri var. Microsoft neden .Net deyip duruyor. Yok ara katmanlar bilmemneler vs. vs. Cobol için diyorlardı Cobol'u al PC'de kullan, VM'de kullan Unix'de kullan. Tıpkı SQL gibi. Yani sade, Pure, Ansi Cobol'u kullanabilirsin. Ama makinaya veya işletim sistemine has bir şeyi kullanamazsın. Java'da böyle Yani ben bi tane yazayım her yerde çalışsın. Yok öyle bişi İlla ki seni uğraştıracak... Uzaaaar giderrr... Neyse kolay gelsin. _________________________________________________________ safak Arkadaşlar, Java ile uzun bir çalışmam olmuştu. Görüşlerimi aktarmak istiyorum. Önceleri platform bağımsızlığı çok hoş göründü gözüme. Eğer gerçekten dikkatli ve derin bir analiz yaparsanız, platform bağımsız değil, platformda çalışan olduğunu görebilirisniz. Özellikle Threat ve işlemci düzeyindeki farklılıklarda verilen sözleri tutmak hiç de kolay değil. Aradaki JVM ise aslında önemli bir performans kaybı doğuruyor ve çok kaynak kullanıyor. Web server istatistiklerine bakılınca neredyse kullanıcıların %90 'ı Windows isşetim sistemli makinalardan geliyorlar. Her nekadar windows (şimdilik) pek iyi bir işletim sitemi olmasa da uç kullanıcılar bunu tercih ediyorlar. Linux ise server düzeyindeki artışını sürdüremiyor. Böyle olunca, platform bağımsızlığı bir yerde ideolojik bir söyleme döndü. NAsıl geçtiğimiz 80 yılda pek çok ideolojik tartışma, bugün yerini henüz iyi olup olmadığını bilmediğimiz tek bir siteme bıraktıysa, windowsun durumu da böyle. Nativ diller kullanmak çoğu zaman çok etkili. Bu yazdıklarımdan javanın kötü, etkisiz bir dil/araç olduğu sonucu ortaya çıkmasın. Ama hangi yönetici işletmesindeki platformu javaya kaydırır ? (özel seçilmiş uygulamalar dışında) ? _________________________________________________________ computemo Hocam Olay tamamen dediğin gibi ,doğru söylüyosun ama,Piyasa da sende dikkat etmişindir,hep özel kişiler javacılar oluyorlar.Ben bunun nedenini anlayamadım.Java bilen kii hatta saf java ile thread mantığıyla çalışabilen kişi çok iyi konumlarda olabiliyor.Ben sade onu belirtmek istemiştim. Yani iyi derecede delphi bilgimiz,bize piyasada önemli pozisyonlar katmadığını gördüm.Aranılan bir özellik olmadığına şahit olmadım.Aransa bile delphicilerin javacılar yanında çok daha düşük ücretler aldığına bizzat şahit oldum. Bunu iş görüşmelerindede yaşadım.Bilmiyorum bana katılırmısınız.Sinirimi bozan buydu,nedir bu javacıların bizden farkı diye,size sormak istedim. Gerçekten samimi cevaplarınız için çok teşekkürler. Saygılarımla. _________________________________________________________ NetZero S.A. Muhabbeti okurken cok ama cok mutlu oldum..Herkes gayet samimi bir dilde düşüncelerini yazisina yansitmiş.. Bende birkaç şey eklemeden geçemeyeceğim.. Evet Java cilar Delphi ye nazaran daha fazla ücretle iş buluyorlar yerine göre kesinlikle katiliyorum..Ama bunun sebeplerinden bir taneside Java nin cok ama cok buyuk uygulamalarda uzun zamandir kullaniliyor olmasi ve iyi bilen ya da iyi bildigini iddia eden insan sayisininsa bilinenin aksine daha az oldugu gercegidir..Ayrica adam gibi bir ide ye hala sahip olamamasida adami notepad programciligina (tesbihte hata olmaz derler.) kanalize ediyor..Bu da adamin hem yazip hemde o anda kafada derlemesiyle hemen hemen ayni sey..Biz ta C kodlarinda kafayi yerken az cok bu isin bu boyutlara cikacagini biliyorduk ama piyasa gereksinimleri ve javanin ciddi emek istemesi ayrica dokumentasyon -ki en onemlisi- eksikligi durumu ide si kullanisli ve gercekten iyi bir dil olan delphi yi karsimiza getirdi.. Inanin okuldan mezun olan arkadaslar icerisinde sadece 3 arkadasimin delphi ile guzel yerlerde guzel isler yaptigini biliyorum.Digerleri tarihin tozlu sayfalarina kapandilar..Neden ? ? Cunku isin ozunu mantalitesini algilamaktan acizdiler..Olay bu...Dil onemli bir unsur..Ama ondan ziyade neyi nasil yapabilecegini az cok kestirebiliyorsan o zaman isin buyuk bolumu bitmistir.. ki bende bunu cok okuma ve tecrubeyle ozetliyorum.. Hepinizi cok sevdiğimi belirtmek ister başarılar dilerim.. Saygı ve sevgilerimle. Hayirli ramazanlar. Eralp (@NetZero) _________________________________________________________ muskut Hepinizin eline diline sağlık, kitaplarda olması gerken satırları okuyoruz sayenizde. Benimde burada eklemek istediğim acizane bir kaç cümle var. Hepimizin dediği gibi dil ikinci planda olan bir unsur. Aslolan problemlere karşı oluşturabildiğiniz çözümlerdir. Bundan sonrasını dile dökmek çok zor birşey değil. Ve bir de şu önemli nokta var. Piyasaya bakıp "Acaba hangi dil çok tutuyor, hangisi revaşta" demekten önce, şuna karar vermeliyiz; "Ben piyasada hangi sektöre yönelecem?" Asıl soru bu olmalı öncelikle. Eğer siz bir ERP sisteminde çalışacaksanız Delphiden VB den ziyade ABAP bilmeli, eğer Oyun programcılığı gibi bir sektöre girecekseniz Javadan, .NET den ziyade C++ bilmelisiniz. Yani öncelikte olan kafamızda oluşturacağımız "sektör" kavramıdır. Bence asıl önemli olan ilk olarak bunu belirlemek. Bilmiyorum size ne düşünürsünüz... vesselam _________________________________________________________ sychorax Hala eta for dos kullanılan bir memlekette yaşıyoruz.Delphi'nin biteceğini hiç sanmam. Unutmadan safak arkadaşım.Native diller konusunda sonuna kadar haklısın.Java kadar sürünen bir platform görmedim. (celeron 1.7 ve 256 ddr ramle Netbeans açması 4-5 dakikayı buluyor.JBuilder'ı ne siz sorun ne ben söyleyim) _________________________________________________________ csyasar Gerçekten piyasada yazılım modası var. Java ve .net dilleri arasında Delphi sanki biraz adi duruyor gibi bi düşünce var. Oysaki delphi'deki esneklik, veritabanından bağımsızlık, çok geniş component desteği, teknik desteği, vs. hiçbir dilde yoktur. tercihlerinizi buna göre yapınız _________________________________________________________ delphi_coder merhaba. kaliteli fikir ve ifadelere tanık oluyoruz forumda,ne güzel...muhasebecilikten yazılıma iltica etmiş birisi olarak birkaç fikir de ben beyan edeyim istedim. ülkemizde ciddi mânâda, muhasebe programlarından öte bir şey yazılmıyor (yazılsa da satılamıyor).genel olarak baktığınız zaman (büyük şehirleri göz önünde bulundurarak) spesifik yazılımlar daha da ön plâna çıkıyor.özellikle copy/past programcılığının yaygınlaşması,internetin artık reel yaşamın sıradan bir parçası halini alması, ama meraklı kimi uyanık geçinen kişilerin site ve forumlardaki iyi niyetli insanların bilgi ve birikimlerini kullanması (bu site ve forumda farklılık olduğunu gözlemledim,bu nedenle artık sadece bu sitede aktif üyeyim) gibi temelde önemli, yüzeysel olarak bakıldığında farkedilemeyen unsurlar nedeniyle birçok kaliteli yazılımın ve ekibin hak ettiği yerde olamaması, dolayısıyla hak ettiği ücreti alamamasına neden olmakta. java delphi'nin sonumu demek?kanaatimce HAYIR.borland tüm gelişmelere çok kısa sürede uyum sağlayarak tüm derleyici üreten firmaların önünde yer almaktadır ilk olarak.bileşen yazma,mevcut bileşenlerde değişiklik yapabilme(istisna bileşenler var elbette-ki bunun haklı gerekçeleri var-), msdos tabanlı programlardan tutun genel internet ve son olarak .net platformuna kadar her şeyi desteklemekte.bir de olayı Türkiye bazında ele alarak değerlendirme yaptığımızda,delphi'nin vazgeçilmez olduğunu görebiliriz zira en iyi veritabanı desteğini sunan dil bildiğim kadarıyla delphi. bir çok dile ilgi duydum,öğrenmek için çabam oldu ama delphi'de karar kıldım ve kendimi sadece delphi'ye verdim.bu sayede de ticaret lisesi mezunu olmama rağmen yazılım sektöründe iş imkanı buldum.ilerki dönemlerde elbette ki alternatif sağlam diller öğrenmem gerekecek ama delphi her zaman ilk plânda benim için. kolay gelsin. http://www.delphiturkiye.com/

Yorumlar

Adsız dedi ki…
Arkadaşların hepsi haklı ve yerinde düşünceler sunmaktalar.
Hangi dil olursa olsun sonuçta ilerisinde web tabanlı çalışmalar ön planda olacak ve ciddi gelişmeler gösterecektir.
Bu gelişmelere ayak uyduran ve yapısı itibari ile kolaylıklar sunan dil[ler] tercih eilmiş olacaktır.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yazılımı Oluşturan Bileşenler Nelerdir?

Yazılımı oluşturan bileşenlerden daha önce söz etmiştik. Şimdi bu bileşenlerin neler oldukları üzerinde biraz duralım. Yazılımı oluşturan bileşenler = Mantık + Veri + Belge + İnsan + Program. Bu bileşenlerin az çok neler olduğunu, neleri kapsadığını biliyoruz ama biz yine de kıyısından köşesinden açıklayalım. Zaten bu yazıdaki asıl amaç yazılım bileşenlerinden belgelemenin yerini ve önemi (dökümantasyon) vurgulamak. Mantık = Yazılım herşeyden önce bir işin bilgisayar aracılığı ile yapılması amacına yöneliktir. Bu nedenle bilgisayarlaştırılmak istenen işin mevcut mantığı bir şekilde yazılıma da yansılıtılmak zorundadır. Veri = Her tür yazılım mutlaka bir veri üzerinde çalışmak durumundadır. Veri işlemeyen yazılımın geliştirilmesi söz konusu değildir. Söz konusu olan veri dış ortamdan alınabileceği gibi yazılımın içerisinde de üretilebilir. Zaten yazılımın temel amacı veriyi bilgiye dönüştürmektir. İnsan = Doğal olarak yazılımın insan bileşeni iki boyutludur. Yazıl

Leyse li'l-insâni illâ mâ seâ

"Leyse li'l-insâni illâ mâ seâ" derken Hudâ; Anlamam hiç meskenetten sen ne beklersin daha? Mehmet Akif Ersoy / Durmayalim Leyse li'l-insâni illâ mâ seâ : Necm Süresi 39. Ayet. [İnsan için ancak çalıştığı vardır.] Meskenet: 1 . Miskinlik, beceriksizlik. 2 . Yoksulluk, fakirlik. (Türk Dil Kurumu) Olay zaten yeterince acik. Yan gelip yatma kardesim. Calis. Bu misralar yazildigi donemde bu anlami tasiyordu fakat zaman ilerledikce baska bir gercegi de gozler onune seriyor.Gerci bu gercek cok kapsamli bir kac satirla anlatilabilecek bir sey degil kaldiki benim bilgim de buna yeterli degil zaten. Ben giris cumlelerini verebilirim gerisini arastirmak yaziyi okuyanlara kalmis. (Matrix gibi bisey oldu bu yaw. Neo'nun kahinle bulusup yanindan ayrildiktan sonra Morpheus ile konusma sahnesi.) Yani kisaca sunu demek istiyorum. Ben bu misrayi ilk okudugumda hic birsey anlamadim. Bu misralari anlayabilmek icin kuran mealine ve turkce sozluklere bakmak zorunda k

Yunus sen bu dünyaya niye geldin?

Göçtü Kervan Ah nice bir uyursun uyanmaz mısın Göçtü kervan kaldık dağlar başında Çağrışı tellallar inanmaz mısın Göçtü kervan kaldık dağlar başında Emr-i hac göçeli hayli zamandır Muhammed cümleye dindir imandır Delilsiz gidilmez yollar yamandır Göçtü kervan kaldık dağlar başında Yunus sen bu dünyaya niye geldin Gece gündüz Hakkı zikretsin dilin Enbiyaya uğramaz ise yolun Göçtü kervan kaldık dağlar başında Yunus Emre